Mobilt bedriftsnett - hvilket passer best for din bedrift?
Hva må du tenke på når du velger leverandør?
IP-telefoni, fasttelefoni og mobiltelefoni. Det er ingen tvil om at det hele blir litt lettere dersom en operatør kan levere alt.
App. Hvilke funksjoner har appen? Er det integrert opplysningstjeneste? Har den oversikt over samtalelogg? Kan man logge seg inn/ut av løsning selv? Hvor enkelt er det å sette over telefonen til en kollega? Med mobilen i lomma til enhver tid kan det være veldig behagelig å ha flere funksjoner tilgjengelig via appen.
Selvbetjeningsmuligheter. Det er stor forskjell på selvbetjeningsmuligheter hos de ulike leverandørene. I noen tilfeller kan det for eksempel være nyttig å kunne endre talemeldinger ettersom åpningstider varierer gjennom året. Kan du endre talemelding og åpningstider i f.eks påsken og julen uten å ta kontakt med kundeservice? Kan man enkelt legge til nye ansatte i svargruppe? Kan du selv integrere nyansatte i løsningen, eller må kundeservice ordne dette for deg? Ønsker du å kunne gjøre endringer på datapakker selv?
Hovednummer. Vil dere ha fastnett hovednummer som tilsier hvor i landet dere holder til? Eller vil dere ha mobilt hovednummer? Ikke alle kan tilby begge deler.
Hvordan ser bedriftsnettet ut på en PC? Alle grensesnitt er naturligvis forskjellig. Hvordan det ser ut er definitivt en viktig del av brukeropplevelsen.
Innkommende samtaler. Hva skal skje dersom innringer ikke når frem til mottaker? Dette håndteres ulikt av leverandørene. Noen tilbyr mulighet til å sette over med retur til hovednummer, andre muliggjør at samtalen kobles videre til neste mann i køen, og noen leverandører tilbyr at vedkommende får en beskjed på epost/sms om hvem som har forsøkt å ringe deg. Disse valgene kan ha stor betydning for hvordan innkommende henvendelser blir ivaretatt.
Pris. Leverandørene priser sine tjenester ulikt. Ikke bare tjenestene, men vilkårene i avtalen kan fort gjøre det hele litt dyrere enn først antatt. Noen tar betalt for løsning per tjeneste, som for eksempel hovednummer eller kø. Andre leverandører tar betalt per bruker. Det ene kan være greit for noen, men ikke for alle.
Integrasjon. Det er ingen tvil om at det er mer effektivt når ulike verktøy integreres. Det reduserer blant annet den manuelle arbeidsbyrden. Når det gjelder bedriftsnettet har noen operatører løsninger som kan integreres med det meste. Det kan blant annet være CRM-systemer, Teams eller Office 365. Men hvordan kan man vurdere kost/nytte? Noen leverandører har begrensede integrasjonsmuligheter. Hva betyr det for din bedrift?
Les om leverandørene og deres bedriftsnett
Trykk på leverandørene under for å lese mer om de ulike bedriftsnettløsningene.
Kontakt oss for å finne et mobilt bedriftsnett tilpasset dine behov. Adite har til enhver tid oversikt i markedet og gjør gjerne jobben, samtidig som vi kan forhandle frem en billigere avtale for din bedrift.