Moderne telekomløsning ga Odfjell mer lønnsomhet og bedre oversikt

[cs_content][cs_element_section _id="1"][cs_element_row _id="2"][cs_element_column _id="3"][cs_text _order="0"]

Odfjell er et multinasjonalt selskap som spesialiserer seg på frakt av kjemiske væsker som brukes i produksjon av en rekke ulike daglidagse varer.
Med terminaler strategisk passert over hele verden er de avhengig av god kommunikasjon til enhver tid. 

I skrivende stund har Odfjell Management i overkant av 160 ansatte og rundt en halv milliard i årlig omsetning. 

[/cs_text][/cs_element_column][cs_element_column _id="5"][x_gap size="20px"][x_image type="none" src="https://adite.no/wp-content/uploads/2020/02/Odfjell-telekomløsning-scaled.jpg" alt="" link="false" href="#" title="" target="" info="none" info_place="top" info_trigger="hover" info_content=""][/cs_element_column][/cs_element_row][cs_element_row _id="12"][cs_element_column _id="13"][cs_element_text _id="14"][/cs_element_column][/cs_element_row][/cs_element_section][cs_element_section _id="20"][cs_element_row _id="21"][cs_element_column _id="22"][cs_text _order="0"]

Tre gode grunner til at Odfjell ble nødt til å skifte ut eksisterende telekomløsning

  1. Fasttelefon gir mindre fleksibilitet for ansatte. Blant annet vil det ikke være mulig å jobbe hjemmefra.
  2. Fasttelefon må byttes ut da fastlinjene legges ned. 
  3. Et ønske om å digitalisere seg.

Fasttelefonen måtte kuttes ut, men hvilke alternativer finnes det i markedet i dag? De siste årene har vi sett både flere aktører etablere seg, samt betydelig prisendring for ulike telekomløsninger. 
Odfjell hadde i tillegg en svært uoversiktelig situasjon. De hadde over 250 ansatte med hvert sitt bordapparat og ulike preferanser.

Det var liten tvil om at telekomløsningen måtte forbedres, men for Odfjell selv å holde oversikt i telekommarkedet er ikke bare lett. 

[/cs_text][/cs_element_column][/cs_element_row][/cs_element_section][cs_element_section _id="29"][cs_element_row _id="30"][cs_element_column _id="31"][x_gap size="25px"][x_image type="none" src="https://adite.no/wp-content/uploads/2020/02/Moderne-telekomløsning-scaled.jpg" alt="" link="false" href="#" title="" target="" info="none" info_place="top" info_trigger="hover" info_content=""][/cs_element_column][cs_element_column _id="34"][x_custom_headline level="h2" looks_like="h3" accent="false" class="cs-ta-center"]Fremdriftsplanen[/x_custom_headline][cs_element_text _id="36"][/cs_element_column][/cs_element_row][/cs_element_section][cs_element_section _id="41"][cs_element_row _id="42"][cs_element_column _id="43"][x_custom_headline level="h3" looks_like="h5" accent="false"]1. Identifisere behovene[/x_custom_headline][cs_text _order="0"]

Odfjell og Adite gjennomførte intervjuer med enkelte fra de ulike avdelingene for å identifisere hvilke behov som måtte dekkes. 

Noen av spørsmålene vi stilte var

Målsettingen var å få alt opp i skyen, gi ansatte mulighet til å jobbe effektivt uansett hvor de befinner seg i verden, og samtidig ivareta behovene til de ulike avdelingene.

[/cs_text][x_custom_headline level="h3" looks_like="h5" accent="false"]2. Anbudskonkurranse[/x_custom_headline][cs_text]

Vi ble enige om å gjennomføre et fullt anbud med de leverandørene Adite vet kan levere til Odfjell sine forventninger.

Hele anbudsprosessen tok Adite hånd om, innhentet tilbud fra de aktuelle leverandørene og presenterte det for Odfjell.

[/cs_text][x_custom_headline level="h3" looks_like="h5" accent="false"]3. Valg av leverandør[/x_custom_headline][cs_text]

En annen grunn til at Odfjell ville ha en god sparringspartner på telekom var for å se hvilke valgmuligheter som fantes.
For eksempel valgte Odfjell å bruke Skype med tale og mobiltelefoni i samme løsning. Noen har såkalt one-number, dvs. at Skype på mobilen og PC ringer samtidig. Noen foretrekker at samtaler til fasttelefon kun går til PC og at Skypesamtaler går til mobilen.  

Leverandøren Odfjell hadde fra tidligere var Telenor. Nå har Odfjell på nytt valgt Telenor, men med hjelp fra Adite oppnådd en bedre løsning;

  1. Mer moderne og mer fleksibel for ansatte. 
  2. En avtale som har kuttet kostnadene betraktelig. 

Adite har med andre ord ingen incentiv til å få deg til å bytte leverandør. Vårt mål er å hjelpe bedrifter med å oppnå den aller beste avtalen, og samtidig kutte kostnadene. Enten det er hos en ny leverandør eller hos eksisterende.

[/cs_text][/cs_element_column][/cs_element_row][/cs_element_section][cs_element_section _id="55"][cs_element_row _id="56"][cs_element_column _id="57"][x_custom_headline level="h2" looks_like="h4" accent="false" class="cs-ta-center"]Resultat[/x_custom_headline][cs_text]

Det er flere grunner til at Odfjell ble strålende fornøyd med bistanden fra Adite:

  1. Kvalitetssikret løsning. Odfjell satt igjen med en samordnet kommunikasjonsløsning som bidrar til en mer effektiv og fleksibel arbeidshverdag for de ansatte.  
  2. Reduserte kostnader. Å kutte kostnadene til x% sammenlignet med tidligere løsning er naturligvis noe Odfjell kan være strålende fornøyd med. 
  3. Tid. Å løse utfordringene knyttet til telekom er gjerne mye mer tidkrevende enn de fleste ser for seg. Odfjell fikk bistand til å velge riktige tekniske løsninger, samtidig som de slapp å innhente kravspesifiserte tilbud og gjennomfør nbud med alle leverandørene.

Se hvordan Tekna kuttet kostnadene med mer enn 50% med ny leverandør (link til innlegg). 

[/cs_text][/cs_element_column][/cs_element_row][/cs_element_section][cs_element_section _id="65"][cs_element_row _id="66"][cs_element_column _id="67"][cs_text]

Nysgjerrig på hva vi kan gjøre med deres telekomløsning?

[/cs_text][cs_text]

La oss kontakte dere og gjøre en gratis kostnadsanalyse av deres avtale.

[/cs_text][gravityform id="5" title="false" description="false" ajax="true" tabindex="1"][/cs_element_column][/cs_element_row][/cs_element_section][/cs_content]

Kontakt oss