Innkjøp av mobilabonnement for bedrift anses gjerne som ikke-strategisk. Med dette utgangspunktet er det naturlig å nedprioritere denne type beslutninger, noe som også kan være en grunn til outsourcing. Likevel er det mulig å kutte ganske store kostnader. Her er noen ting du bør se på når det kommer til innkjøp av telekom.
Først og fremst er det viktig å tenke på hva man har behov for. Er den Rolls Royce-løsningen helt nødvendig? Har man behov for noe litt mindre? Hvem leverer hva? Dette kan høres ut som en selvfølge, men for mange er dette lettere sagt enn gjort.
Her har vi listet opp enkelte sentrale punkter som bør tas i betraktning:
Bare her er det ganske mange forskjeller, så la oss gjøre det litt mer oversiktlig for deg;
Disse funksjonene er det nok ikke alle som tenker like mye på. Men en økt tilgjengelighet ovenfor innkommende henvendelser kan trygt sies å være positivt.
Luker man bort det unødvendige kan det ha stor påvirkning på hvilket abonnement bedriften bør velge. Muligheten for kostnadsbesparelser er stor. Det handler også her om hva man har behov for, man ha det? Er de kjekt å ha? Eller er det dødsviktig for at vi skal vi skal klare oss?
Du er nok sannsynligvis opptatt med å prioritere andre ting enn akkurat dette. Likevel er faktum at dette også fort kan bli en betydelig, og ikke minst unødvendig, kostnad for bedriften.
Man er misfornøyd, rett og slett. Vår erfaring av hvorfor bedrifter velger å bytter er alt fra dekningen man har, hvordan løsningen fungerer, eller til prisen man betaler. En telekomavtale har gjerne et langsiktig perspektiv. Likevel endrer tilbudene seg i takt med endringene i bransjen, noe som skjer fort. Skriver du for eksempel en tre års avtale på mobilabonnement for bedrift, så vil sannsynligvis det siste året være ganske overpriset. Derfor vil det for mange være lønnsomt å se nøyere på hvilken leverandør man velger, og samtidig ikke bli lurt av tilbud for å signere lengre kontrakter.
Om du leste hele denne artikkelen vil, tror vi du vil like dette også:
Hvordan finne det beste mobile bedriftsnettet?
Vi gjør gjerne en gratis og uforpliktende kostnadsanalyse av din nåværende telekomavtale.